onsdag, marts 07, 2007

Rollemodeller

Anna og jeg har haft nogle gode stunder her de seneste par dage, og hun er fuld af gode påfund. Som da vi snakkede om en gammel fin dåse jeg har tændstikker i, som har været min oldemor Olgas sy-æske. Det forklarer jeg til Anna, og jeg siger til hende at det har været hendes tip-oldemors æske. Da Mikkel kommer hjem, render hun ham i møde og siger "det er min tyk-oldemors!". Nemlig!

Og vi bliver i den del af familien, for Annas stoooore idol (når vi taler mennesker og ikke hunde) er Peter. I går morges lå hun i min seng og legede Peter der var på arbejde på Hammermøllen (en vandmølle hvor der blev lavet våben - og derfor var nogle store hamre (eller hedder det hammere) der blev drevet af vandet). Jeg var forundret over at hun kunne ligge der og forklare at det sagde "hamm hamm" og "snurre rundt", når man tænker på at det var et begrænset besøg vi havde i vinterferien.
Men altså nogle gange så hopper hun rundt i sengen, og er enten en hammer eller Peter - og at Annas tykoldemor og Peters bedstemor er den samme, gør det kun endnu bedre!

I går aftes sad vi så og læste en bog, om Laura der var ved lægen. Laura ville gerne være læge når hun blev stor. Jeg spurgte Anna om hun også ville være læge når hun blev stor "nej, jeg vil være mor!".... sødt ikke? Om det er fordi at man blandt andet må have "hakke-sko" på vides ikke - men det er altså sko med høje hæle (de har et hak, og de siger hak)...

Hun er altså ikke dum hende den lille...

Ingen kommentarer: