torsdag, marts 22, 2007

Akademisk rengøring

Som pædagogmedhjælper arbejder jeg ofte med at gøre rent - men da jeg studerede havde vi noget der hed akademisk rengøring - og det er noget jeg har taget op igen! (Godnok er jeg på barsel, og jeg er jo heller ikke "rigtig" akademiker, men måske alligevel en akademisk tanke dukker op i min hjerne i ny og næ).

I dag skal jeg lave frikadeller til en brunch, og jeg vil gerne hjælpe... men de der frikadeller vil bare ikke laves - istedet gik jeg i gang med en omgang akademisk rengøring (også kendt som overspringshandlinger). Jeg har i mange måneder skulle rydde op i mit sy-og strikke-skab. Det har ligget hulter til bulter derinde, og jeg har haft alt, alt for meget som jeg aldrig får brugt. Nu skulle det være! To store poser til genbrug/et-eller-andet-land-hvor-de-ikke-har-mange-penge-men-gerne-vil-sy, to deciderede smid-ud-mærkelige-stumper-og-gamle-krøllede-strikkeprojekter-der-aldrig-bliver-færdige-poser samt et skab hvor jeg kan se hvad jeg har. Fandt blandt andet fed satin til en lækker kjole som jeg ikke anede fandtes (læs: havde glemt), og gode børnestoffer til alle sommerkjolerne! Hurra!

Problemet er så nu, at nu har jeg lyst til at sy en masse børnetøj, og slet ikke lyst til at stege frikadeller. Og jeg ved, at hvis jeg går udenfor for at handle flæskefars, så falder jeg over haven der står i høj sol og lokker.... Måske jeg skulle prøve alligevel - har vist også noget vasketøj der skal ud og blæses igennem, så jeg undgår det vist ikke.

Til sidst et skønt billede af Thildeberg, som slet ikke kan stoppe med at spise! Hun er nu en rigtig pilfinger, og haps - hun har fat i det hele og propper det i munden. Hun er lynhurtig og stille som en mus. Men hun er skøn når ellers hun kommer sig over sine natlige skrigeture - 2 timer de sidste 4 nætter. Men hun er nærmest holdt op med at spise hos mig om natten, nu vil hun over og ligge i "smørklathul" som Anna kalder det...
Anna hun tuder hele tiden over alt - vi håber på at en weekend sammen med farmor og kusine Marie, Kamille og Simone samt "den anden Farmor" (Mikkels moster Jette) og "Frejas far" (Mikkels onkel Gorm) kan hjælpe lidt på det....

Ingen kommentarer: