lørdag, januar 20, 2007

Fra fulde folk og børn...

Så blev det weekend igen - og en bedre en af slagsen. Først lidt billeder af Thilde der i høj grad har fundet ud af, at hun har en tunge - og derfor skal den jo bruges! Hele tiden! Hun ser mere sjov ud end køn, men hun er begyndt at charme rigtigt. Og i torsdags hørte vi noget der måske kunne betegnes som det første grin. Det er noget der smelter et Lina-hjerte...
Den gode weekend startede allerede fredag med shoppetur med Store Anna-Panna (det blev dyrt), trendy kaffe og det hele. Så et laaaangt møde med Hospicet i Vejle, Far har en plads fra på mandag. Så fred med det...
Shoppeturen gav også pote i form af en lyserød Barbapapa-sparebøsse som Anna har ønsket sig rigtigt meget... og som hun er MEGET glad for! Hun fortalte at den snakkede med hende, den sagde hej... og kan kysse.

Og så tilbage til Kolorteland, hvor Anna-Panna ventede med både Kamma og lille-Anna, samt en ordentlig gang sushi. Det kan nu ikke anbefales helt det der med at spise sushi med et brystbarn på armen. Dels er det svært at smøre wasabi ud på sushien, dels giver spisepindene et problem når man som leverpostejsdansker ikke er 110% i træning....
Vores Anna spiste en med en "musse-skaller" på (musling - som så var en æggekage-dej-agtig ting udenom)... Thilde var bare sur... Kamma fik sammen med Anna en leverpostejsmad (og så var der så meget desto mere sushi til de voksne!! Haaa!).

Så ungerne i seng og så ind og sove på sofaen foran fjerneren, som Anna og jeg gjorde i "gamle dage", da jeg studerede og Anna boede lige ved siden af.. Jeg tror aldrig vi nåede at se en eneste film færdig sammen. Men det var sørme hyggeligt!
Sjovt nok er det der med at sove med veninder åbenbart noget jeg har gjort meget i, jeg husker også at være nede ved Signes 1½mands box-madras under dynen mens vi "hørte" P4.. og sov. Det passede altid med at vi vågnede ved 21-tiden hvor jeg skulle have en mad, og så kunne komme ned og få en hjemmebagt rugbrød med spegepølse. Uhm!
Derfor kom det heller ikke som en overraskelse at Anna (vores lille Anna) forklarede Far Mikkel forleden, at "han skulle sove i mors seng".

Meget beskrivende så er det vist mig der opholder mig der mest... Og bedst som vi sidder ved morgenbordet næste morgen, så snakker hun med Mikkel om hans skæg. Han forklarer, at det har drenge, og at Fætter Kaare får det når han bliver stor... så sidder hun lidt og kigger, og siger så: "Far, du har oss' skæg i næsen".... Hø! Fra børn og fulde folk skal man høre sandheden...

Ingen kommentarer: