mandag, marts 15, 2010

Oprydningsiver

Foråret er nær; jeg kan mærke det indeni. Jeg vågner tidligt om morgenen, i stedet for at være totalt bevidstløs som jeg ellers har været en stor del af vinteren. Nu gør det ikke noget at slå øjnene op kl 6, for lige om lidt står solen op. Min trang til rengøring presser sig mærkeligt nok på, og der er blevet støvsuget, vasket gardiner, ryddet op i bøger og på hylder, støvet af. Sidste weekend blev det til en afrimning af fryseren. Noget jeg IKKE ellers sådan plejer at gøre - faktisk kan jeg huske at have gjort det en gang tidligere i dette hus. Og netop denne weekend har vi boet er i 5 år.


Oprydning kan være træls, men lige det med fryseren betød også at jeg blev klar over HVOR meget frugt jeg egentligt havde i den. Nu er nytårsfortsættet med søndagsdessert blevet skærpet, og det hedder nu "søndags-bær-dessert" for at bringe bestanden lidt ned. Eller faktisk meget - for lige om lidt vælter det ind igen med høst.

I går blev det til en krumle-kage med hindbær, brombær og æbler. Det KAN være behageligt at rydde op...

Ingen kommentarer: