tirsdag, november 06, 2007

Det kribler og krabler...

Nu er jeg ikke stærk i min bibel, men jeg husker alligevel noget med nogen plager... jeg tror vi er inde i sådan en stime. Og som jeg husker det, så er det sådan at den ene plage efterfølger den anden - bedst som vi i familien Havregryn tror at NU er vi ovenpå igen - så kommer der endnu en plage... Ikke død af den førstefødte, græshopper eller myg... men lus! Nu arbejder jeg jo i en SFO, hvilket har resulteret i de første to fede lus! AD.... det hjælper ihvertfald ikke på følelsen af at være sexy!
Anna syntes det var fedt, hun jublede "Mor haaar luuus" med en skøn hæs stemmen hun har fået, og så måtte vi ellers igang med indkøbte midler. Det sidste nye på markedet er noget man smører i det tørre hår, lader sidde i 8 timer, og så vasker almindeligt som man plejer... I bedste Astrid Lindgren-stil sad hele familien Havregryn og smurte sig ind i det til lejligheden døbte "sabadille-eddike" - for når man ser "Madicken" hele tiden, er 3 år, og skal overbevises om at det her er fedt, så må man smøre på... Så mens vi sad der med vores indsmurte hår, kunne vi lige nå at se afsnittet hvor Madicken, Lisbet, Mattis og Luse-Mia får håret smurt ind i sabadille, spiser kødboller og synger: "vi gynger med vores lopper.."... Hvad bliver den næste plage mon?

Ingen kommentarer: