tirsdag, februar 06, 2007

Lysets engel...

Så er det blevet forår - ihvertfald en smule! Jeg har kunnet plukke årets første vintergækker i weekenden, nu er de overalt ude i haven. De er smukke og yndige, og minder mig altid om små fine frøkener i hvide kjoler...

Inspireret af det uskyldshvide, så er vi gået i gang med at lave fastelavnskostumer, og adspurgt om Anna ville være mariehøne, sagde hun meget tidstypisk "...mmmjnaj", hvilket betyder nej. Hun ville være engel.. Mikkel kunne ikke forstå at hun skulle være noget så tøset, men som jeg tænkte hvis ikke man for alvor skulle klæde sig ud til fastelavn, hvornår så?


Men i dæmpet belysning, og i en tusindedel af et sekund, så LIGNER hun faktisk en lidt fræk engel. Og dem er der vel også nogen af. Hun fik lov til at prøve kjolen, og som hun går der med sine vinger siger hun:
" jeg lige flyve i himlen", og så spurgte jeg om hun havde været oppe og besøge Morfar. "Ja, han var glad", meddelte hun, og det er jo meget betryggende. Hun fortalte også at han også havde fået englevinger, og at de fløj en tur sammen.
Så der er førstehåndsberetning om at Morfar har det godt! Om Thilde så kan rapportere fra kirkegården, når jeg har fået hendes kålorme-kostume syet færdig vides ikke helt endnu...


Thilde er helt besat af at sutte på alting; alt stoppes ind i munden, og nogengange kommer man til at se mindre intelligent ud.

Hun er begyndt at spise en anelse grød, har helt droppet at spinde som en kat - noget der ellers har betydet at hun havde det rigtigt godt. Nu hviner hun som en anden kanariefugl, og hun vil gerne blande sig.

Som i weekenden, hvor os tøser var alene hjemme, og vi havde danse-synge konkurrence. Thilde gav den hele armen når Anna og jeg sang om Åh abe og Halfdan Rasmussens blandede børnehits.


Sidste billede er netop fra den stund, hvor vores stjerne for en formiddag Anna gav et solonummer - man ser tydeligt hvor vigtigt og skønt hun synes hendes optræden er. Og det er jo godt, hun skal nok komme langt den pige!

Ingen kommentarer: