mandag, november 07, 2011

Noget om fødselsdage...

En særlig tid er ved at være ovre. En tid med utallige løbeture til toilet, en følelse af egen krop der i den grad har overtaget styringen fra min hjerne, og en tid hvor det jeg synes er sjovt, spændende og som gør livet værd at leve, har været i baggrunden. Med andre ord: min tredie graviditet. Barnet der bare ville være med i vores familie. Hun er klar lige om lidt.

Jeg har fået brev ind af døren - mød venligst op torsdag kl. 10 til indlæggelse med henblik på kejsersnit fredag d. 11. 11. 11. Se det er en fødselsdag vi kan huske! Det burde vi ihvertfald. Det er tidligere end vi havde regnet med, men hun er stor, vokser rigtigt meget (læs: ja, hun bliver tyk, basun-engel-diabetiker-barn-kan-ikke-forklare-hvorfor), og jeg har rigelige mængder fostervand. Som i så meget at grafen ikke kunne vises på computerskærmen.
Nu har jeg det faktisk fint nok med ikke at være "normal", meeen alligevel. De mange ekstra kilo der kun sidder på maven gir ondt i ryg, hofter og knæ. Til gengæld er de søde scannedamer helt vilde med at scanne min store mave, og måle fostervandsmængde. For meget vand giver meget plads - og vi har fået et par rigtigt gode 3D billeder af dem derude. De bliver nemligt ekstra gode når bebs ikke er klemt helt sammen.

Vi tror hun kommer til at hedde Selma. Det hedder hun ihvertfald lige nu. For sådan et billede er nemlig ikke bare "baby" eller "den" længere - det er hende. Et smugkig ind i hendes verden.
Vi er kommet til at snakke om vores fødselsdage. Hvad skete der egentlig på den dag? Hvem er ellers født på min fødselsdag?
Jeg fandt gode, gamle wikipedia frem, og søgte på familiens fødselsdage. Det er faktisk sjov læsning. Og vi har også lige taget Selmas formodede fødselsdag med... hvis hun altså bliver derinde til på fredag!

http://da.wikipedia.org/wiki/11._november
http://da.wikipedia.org/wiki/25._juni
http://da.wikipedia.org/wiki/8._september
http://da.wikipedia.org/wiki/8._juli
http://da.wikipedia.org/wiki/22._december

Tjek da lige din egen dag ud!!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Lina.
Det er en flot fødselsdag og dermed et godt cpr. nr. til den lille pige, Selma. Selma er et fint navn, men I skal nok se hende og se efter om hun er en Selma. Da vi fik Øjvind havde vi et andet navn i tankerne, men det var bare en Øjvind vi fik. Held og lykke med fødslen, jeg kan huske som sygeplejeelev på fødegangen, at et kejsersnit aldrig var en rutinesag, alt personale var glade og opstemte når der skulle små til verden. Hils fanilien fra os.
Ingrid

Hanne Skipper Jørvang sagde ...

Kære Lina

Held og lykke med dagen imorgen! :-)

Jeg glæder mig til at hilse på den lille prinsesse!

Kh Hanne

Anonym sagde ...

Kære Lina og familie.
Efter lige at have sendt en mail til dig, fik jeg lyst til at se om der skulle være et billede på din blog. Minsandten, det er der og hun er virkelig smuk, fuldkommen og færdig.For blot et år siden blev min familie beriget med sådan 2 stk. Nu går de rundt!!
Knus Bente, Strandby