torsdag, januar 21, 2010

Village Frock

Jeg finder en stor del af min inspiration på internettet. Denne søde kjole fandt jeg her: http://2pinde.typepad.com/med_2_pinde/2009/05/index.html en dag jeg surfede rundt. Den var skøn og jeg købte den straks her: http://sugarcityjournal.blogspot.com/2008/08/village-frock-pattern-is-ready.html

Den har ventet længe, men indkøbet af stof i sølv engang i maj, fik mig til at ville vente lidt. Den er perfekt til nytår tænkte jeg, og der gik sørme også en masse måneder med alt muligt andet.
Den blev færdig til nytår, Village Frock, og den er skøn. Bare det at få en smuk kuvert ind af døren, med et smukt snitmønster fra USA, gør det hele lidt mere eksotisk. Kjolen var nem, men ikke superhurtig at sy. Det tog mig en hel lørdag, for der skal rynkes en del. Og man bruger en hel det stof på de mange fine detaljer. Men mønsteret er nemt at gå til, og der skal helt sikkert syes flere. Jeg satser på noget fint bomuld/hør-halløj som falder flot, i en smuk farve uden mønster. Klar til foråret, lige om lidt.
Og Anna, nu synes selv hun ligner en prinsesse i den... det gør jeg også!



3 kommentarer:

Anne Thompson sagde ...

Hun ku' være Ronja Røverdatter!

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Hun er bare så fin. Og du er en fantastisk dygtig syerske. "Den er nem" - ja, tak - jeg er fuld af beundring, også over din tålmodighed!

Madam Kjeldsen sagde ...

Hvor er den bare flot, og hun er så fin :) Du er bare en #skrap-sak#, som vi siger her på Fyn...