lørdag, januar 09, 2010

Nyt år...

Endnu et år er gået, og jeg har igen læst sidste års nytårsfortsæt igennem. Igen i år er det rigtigt sjovt at se alle de ting som er sket siden sidste januar. Derfor vil jeg endnu et år visualisere hvordan jeg ser mig selv for enden af 2010...

Så har vi vinter igen. Vi har været igennem endnu en jul og endnu et nytår. År 2010 var en jul vi fejrede med familien i vores hjem. Vi har endelig fået ordnet indretningen af stuen til dels, så vi alle kan være i sofaerne. Ikke længere skal vi kæmpe om en halv balles plads i den gamle. At vi fandt en som passede til den gamle var superheldigt. At der så ovenikøbet blev plads til en ægte øreklapstol i karrygult, var en bonus. Indendøre kan vi trisse rundt i sokkerne, og nørkler alle med små projekter i form af stof og strik. Pigerne er med i år, og det er fedt at være sammen om!

Haven har det vidunderligt, og indsatsområdet var i år gødning og pasning af højbedene. Jeg er blevet bedre til at udnytte de ting som jeg rent faktisk har i haven. Og der er satset på at konservere de ting som er lykkedes. Fordi vi er rykket ovenpå, så har jeg fået mit viktualierum hvor der er plads til de henkogte sager. Det har jeg øvet mig i, og det virker. Og vi får det spist...

Næste indsats var mit kamera. Jeg ville være bedre til at tage mine blomsterfotos, og satte mig ned i starten af det nye år og læste på lektien. Det gav pote i form af at kunne udnytte mit udstyr til fulde. Det har givet glæde at kunne skabe smukke fotos som jo er en form for kunsterisk længsel efter det skønne.

Året har været fuldt af små og store bedrifter: Anna startede i SFO i april, og det gik fint. Den store frygt for det ukendte som nok ramte forældrene mest, tog hun med ophøjet Anna-ro. Hun er kommet i en dejlig klasse med søde venner, som har en god kemi i forhold til hende. Hun har opdaget nye kammerater, og kan styre at pleje de gamle samtidigt.

Thilde styrer børnehaven med Thilde-ro, og hun er faldet lidt ned. Heldigvis er hun ikke længere et så stort rivejern, og hun er blevet bedre til at opføre sig pænt overfor andre. Hun skriger ikke længere for at få sin vilje, og hun er holdt op med at slå os og Anna. Maden er heller ikke længere en kampzone. Hun er kræsen, men kan overtales til at smage.
Vi har også opdaget at Thilde har nogle fantastiske kreative kvaliteter. Det som i starten af året var løsgænger-med-saks-klipper-alt-i-stykker er blevet kreapige som udnytter sin finmotoriske kunnen.

Og Mikkel og jeg er blevet bedre til at være mand og kone. Vi har sat hinanden på dagsordnen. Turen til Barcelona var helt fantastisk, og gav endnu mere på samværskontoen. Men også hjemme er vi blevet bedre til at sidde og snakke sammen en dejlig sommeraften med en hyldegin i hånden. Bare nyde. Være sammen og dele.

Livet er dejligt....

1 kommentar:

Louise Aaen sagde ...

kreaprojekter, familieliv, foto, Barcelona, det lyder godt. Hvad er en hylde-gin?