tirsdag, januar 12, 2010

Smukt

Det er i den grad vinter. Ikke en eneste lille blomst er at skimte nogen steder. Derfor er det jo rart at man købe nogen, og få lidt glæde ind i stuen.
Den dårlige samvittighed over CO2 udledningen som disse tulipaner har årsaget er til stede. Jeg køber sjældent drivhusblomster af samme grund. Grøntsager ej heller... Men man kan jo ikke leve af kål og luft alene, og derfor gælder det vel om at få det bedste ud af dem, når man så køber.

Disse har glædet en uge i min stue, og 3 dage yderligere som formummede lig - for jeg synes tulipaner bliver endnu mere smukke når de visner. Derfor tog jeg lidt billeder af den skønne død, for at minde os om at vi nok er lækre når vi er unge og sprøde. Vi er overdådige når vi er udsprungne og i fuld flor. Men livet fortsætter i skønhed efter det også, når vi er gamle og sært rynkede, men med endnu tydeligere farver, riller og variation. Det er smukt.

Nu skal de begraves i min kompostspand...




2 kommentarer:

Louise Aaen sagde ...

ja smukt, du sku ha en award for dine fotos

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Fantastiske billeder. Man ser, du har blik for detaljer.