søndag, april 12, 2009

Påske

Det er påskeferie. I morgen er sidste dag, og den kommer til at foregå i kirken. Der skal forberedes til den store påske-gospelgudstjeneste. Jeg glæder mig. Og frydede mig over, at de sagde at vejret ikke ville blive helt så godt i morgen, for der var en ret stor del af mig, der samtidigt ærgede mig over at skulle tilbringe feriens sidste dag spærret inde. Nuvel, jeg overlever.

Ferien har været vidunderlig. Efter de første par dage med indkøring af humøret og ambitionsniveau, har det været lykkeligt. Vi har rumsteret i haven. Anna og Thilde har leget med hinanden. Og der har været et par skelsættende epoker, som kan blive postet ud senere. Nu til det skønne og dejlige:




Pigerne skulle aflevere deres påskeæg som de skyldte. Det blev til en næsten (for mit vedkommende) lykkelig formning af mange små æg. Der blev æltet nougat til den store guldmedalje, og drysset krymmel. Der blev brændt en stor klat lækker øko-chokolade af i mikro-ovnen. Men det kunne nu alligevel godt slikkes lidt nogen steder, udenom det brankede.

Og haven har fået en ordenlig skalde. Jeg erindrer for 4 år siden sad vi på flade fliser uden andet end den kæmpe krukke som også skues i baggrunden. Vi var just flyttet i hus. Og Anna åd en eller anden blomst og brækkede sig. Det var den første forårsdag i mit liv, i eget hus.
Nu er vi sat med krukker, træbænk og hele molevitten. Vi er nok alligevel kommet videre. Og jeg tror ikke længere på, som Margit så glad sagde ved den første havevandring: "Nejj, sikke mange Anemoner" - det skulle vise sig at være skvalderkål. Den er der også. Men i år er første år, hvor der er så meget styr på forkultiverede frø, revne bede og begyndende lugning. Jeg har allerede sået de første rækker med hestebønner og kornblomster. Og mine vindueskarme er fyldte. I år vil jeg ikke komme bagefter med bønner og ærter. Det skal lykkes! Og Thilde gav en hånd med salaten en formiddag...

Og så lidt smukt. Mine dejlige unger


Ingen kommentarer: