fredag, marts 06, 2009

En dag...

En dag kan gå med mange ting. I dag er gået med at være hjemme. Jeg har ligget på sofaen med en bog, og to øjne der igen kan kigges ud af. Men jeg er kvæstet, og resultatet af et dovent valg var, at Anna blev hjemme. Jeg kunne ganske enkelt ikke overskue at gå helt ned i børnehaven, og endnu mindre at få os alle klar til det.
Vi har set film. Og Anna har været alene hjemme for første gang. Thilde og jeg stavrede ned i KIWI for at købe et franskbrød, så vi havde lidt at spise... for vi er løbet tør for rugbrød, og supermor er gået i baglås med hjemmebaget.

Efter Thildes middagslur har den stået på lusken rundt. Thilde har siddet i vindueskarmen og guffet rugbrødsmadder med honning. Hun er ikke tilfreds endnu, og vi havde en frygtelig omgang ondt i ørene i går. Hun græd hele tiden. Her til morgen er der endelig gået hul på trommehinden, og nu står den på øreskyldninger og "dryppi"...


Anna har andre planer. I år er det helt uden hjælp.... hun tæller hvem de skal sendes til, og med stor omsorg opremser hun enlige og ældre, dem hun elsker og tænker på. Hun ville f.eks. sende et til hvert familiemedlem på Fyn... Hun øver bogstaver og navne. Til og fra... og det er svært at huske hvad man ikke skal skrive for at undgå at blive afsløret - men hun er dygtig og klog. "For jeg spiser jo kloge-piller, Mor"... hun ved det jo godt.

Ingen kommentarer: