søndag, februar 03, 2008

Fastelavn er mit navn...

Vi har fået skadedyr! Og hvilken slags! Det vrimler simpelthen med små nuttede kryb og kravl...

Anna er i år klædt ud som mariehøne, og hun ønskede at Thilde skulle komme som den anden halvdel i hendes yndlingssang... Det kunne dog ikke blive til en Søren Snegl, og eftersom at Thilde faktisk har rejst sig og er begyndt at tumle rundt, så måtte det blive noget andet... Heldigvis har jeg haft stoffet liggende i næsten et år, og Thilde kunne fejre sin triumf som en anden børnesang (som også passer bedre til hendes humør for tiden)... Sur, sur, sur... lille bi omkring!Anna har i flere dage brugt sit skjold som pude, og Thilde var helt bevidst om smukheds-værdien i sit udklædningstøj...

Og så er det at moderen må sande at to børn ER dobbelt så hårdt - ihvertfald når det gælder fastelavnskostumerne... de sidste sting blev syet i lørdags, imens Thilde hærgede løs istedet for at sove middagslur... Mikkel har skolekomedien hængende over hovedet for tiden og var væk på skolen, og inden man kigger sig om, så har Thilde (f.eks) sat babyalarmen ned i en kop saftevand, eller hældt synålen op i min kaffe (godt jeg kunne se spidsen af tråden stikke op som et andet sugerør...)... Hun er fræk! Og hun er sørme også temmeligt skøn, desværre viser billederne ikke hendes humpede gang der fuldstændigt svarer til en hummelbis kluntede måde at bevæge sig på... sådan lidt a la "jeg-skal-lige-i-gang-men-så-går-det-faktisk-rigtigt-godt".
Til sidst i kirken i dag blev hun dronninge-bi, kronen blev smukt skænket af Emilie Holm. Hun gik helt amok med en slikkepind, og derfor er kostumet nu rigtigt autentisk honning-agtigt i konsistensen... Det dufter også godt af syntetisk jordbær, så når vi i morgen skal på besøg i Annas børnehave hende og jeg, til fastelavnsfest, så vil ikke et øje være tørt.
De mange overvejelser omkring hjemmesyning kommer også op igen. Heldigvis er der en hær af ligeså tossede forældre i kirken der ikke rynker bryn af hjemme-opfindsomhed. Men hvorfor gør man det? Er det fordi at man ønsker at ens barn ikke skal ligne alle de andre? Jaaahhh, det er det vel... Er det fordi det er billigere.... Nej, det er ALDRIG billigere i sidste ende.... Er det fordi det er mega-sjovt? Ja!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej søde!De er imponerende flotte dine kostumer. Må mine piger låne dem næste år? Jeg har nemlig indset, at jeg vidst aldrig bliver sådan en supertjecket mor, der når at sy fastelavnskostumer til mine børn.(:-))
Knus Lotte