tirsdag, januar 15, 2008

Så er vi der igen...

I går skulle have været en hektisk dag... mine planer var følgende: På arbejde fra 9-16, og så til bestyrelsesmøde i børnehaven fra 17 til en 19-20 stykker.... efterfølgende (eller nærmere samtidigt) en tur til kor fra 19:15 til 21:30... Alt i alt en dag, hvor enkeltdelene var ok, men det samlede billede temmeligt hektisk.

Men så er det at Anna begynder at have høj feber... efterfulgt af tyndskid i stride strømme. Nå, men der er også mange børn der har haft det dårligt på arbejdet, så mon ikke det "bare" er en gang omgangssyge... Anna virkede nu ikke nævneværdigt syg, og bortset fra den dårlige mave var hun yderst frisk og fimsede meget rundt på sofaen. Vi fik samtidigt set Barbie-videoen "Rapunzel" rigtigt mange gange (lige præcis tre gange for meget efter min mening).

Jeg fræser ned i børnehaven, og på vej derned synes jeg bilen kører mærkeligt... Jeg tjekker efter punkteringer da jeg ankommer, men det ser fint ud (synes jeg, men hvad ved jeg også om biler), og jeg går ind til et mindre inspirerende møde hvor jeg er ved at dø af sult indtil flere gange. Klokken lidt i 20 kører jeg mod Århus for at komme til kor... men bilen kører altså mærkeligt, og jeg vælger at stoppe foran Hornslet dyreklinik, det sidste sted med lys inden man for alvor kommer ud på bøhlanden... og her kan jeg se en mega-møtrik der sidder fast i vores helt splinternye vinterdæk (vi snakker om en uge gamle dæk). Jeg prøver febrilsk at ringe til Mikkel, for hvad så? Da jeg ikke kan få fat i ham, vælger jeg at køre hjem for at han lige kan pille den ud med en tang.... og da han gør det, fiser alt luft ud af dækket - så slut med at komme til kor. Og en lang dag blev istedet til en dag på sofaen. Og der kunne jeg så fundere over sandsynligheden for, at en 5 cm lang møtrik (uden spids) rammer op i vores dæk istedet for at vælte ned på jorden... ikke ret stor, vel?

I morges blev Mikkel vækket af den stille lyd af et barn der brækker sig ud i dynen... Thilde fik opkast. Nårh ja, hvorfor ikke? En halv time senere eksploderede hun ud i vores seng med endnu en omgang tyndskid.... Og Anna havde pludselig mærkelige knopper over hele kroppen! Jeg plejer jo straks at finde en masse diagnoser i min "det lille barn"-bog, og vaklede mellem mæslinger (som ville være et mirakel eftersom hun er vaccineret), lussingesyge og skarlagensfeber. Så vi fik en tid hos læge for bare lige at blive tjekket... og da Mikkel så kan køre mig i skole samtidigt bagefter, bliver et lægebesøg nu en familieudflugt. Vi får tjekket Anna, hun bliver podet i halsen - og ganske rigtigt: halsbetændelse med streptokokker - aka skarlagensfeber. Hun kommer på en penicillinkur og da jeg som noget af det sidste spørger hvor meget det smitter, ja så tilbyder lægen lige at tjekke Thilde samtidigt (selvom det ikke er noget de gør, som hun siger)... et kvarter efter har vi to børn med skarlagensfeber, og i penicillinbehandling - men hvorfor udsætte barn nummer to, når begge kan være syge samtidigt...

Så nu venter vi på det næste: vandskade? Rotter? Andre med gode ideer?

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Gang i den :-(

Kærlig hilsen

Thomas