tirsdag, januar 22, 2008

Og denne uges børnesygdom er.....

I sidste uge var det skarlagensfeber.... og en velfortjent fri-tirsdag var i vente. Den første i 2 måneder, for december stod på bihulebetændelse, børn og julehygge - og jeg må indrømme at jeg nok bare ikke helt er skabt til det der børneri. Ihvertfald ikke konstant. De sidste 4 weekender har Anna og Thilde siddet ovenpå mig fra vi stod op til de gik i seng... og jeg får spat! Jeg, som er stor tilhænger af at forældre har tid til deres børn, gider bare ikke lave noget med dem hele tiden. Jeg vil gerne være i samme rum, snakke osv - men f.eks når jeg syer, sidder Anna og stikker fingrene ind i den der dims der kører rundt. Når jeg står og laver mad, kommer hun fisende med et "hvad skal vi lave Mor?", og det er da dejligt - men nogengange vil jeg være egoistisk og bare være mig.
Så jeg havde længe overvejet om en tur til Århus og Barresso skulle være målet... men endte med at beslutte bare at være hjemme, og skulle sy alt det jeg gerne vil: kjole til MIG, skjorte til MIG, fødselsdagsgave til Kamille, fastelavnskostumer - you name it! Med kaffekop i hånden og intet ansvar for andet end mig.... ahhh!
Søndag morgen har Thilde uforklarlige myggestik i hovedet - søndag aften har hun 10... mandag morgen har hun 30 fordelt rundt på kroppen... Hmmmm. Jeg forsøger desperat at ringe til min læge, for jeg skal køre hjemmefra kl. 8 for at nå at aflevere børn og komme på arbejde. Kl 8:30 er der stadigvæk ingen kontakt og jeg drøner Anna i børnehave i bilen (ja, så fik vi lige forhøjet vores CO2 udledning lidt mere)... Nede hos dagplejemor Heidi vil hun ikke have Thilde før hun er blevet tjekket ved lægen. Hun tror det er børnesår, og jeg ender med at måtte aflyse at komme på jobbet... 8:56 får jeg endelig fat i lægeLone.

Det er jo superpinligt at hun aldrig behøver at få mit cpr-nummer. Når jeg siger "det er Lina", så hilser hun mig som mine veninder (og ærligt talt, jeg tror jeg snakker mere i telefon med hende end med mine venider). Nu har hun så også lært mine børns cpr-numre, en diciplin jeg ikke engang selv helt kan...

Nå, men hun vil gerne kigge på barnet, og kl 12 er vi hos lægen. Thilde hader læger, og sidst blev hun så ellevild edderspændtrasende at end ikke Mikkel kunne holde hende. Hun kigger blot på lægen, og så vil hun stikke af. Alligevel lykkes det hende at få kigge på myggestikkene, der har bredt sig yderligere.
Lægen ringer til en kollega, og nu er der to lægedamer der skal kigge på Thilde.... Thilde er sur, hun skælder ud... og damerne siger enstemmigt: Det er skoldkopper!
Nu vil den opmærksomme læser vide at vi faktisk havde ret mange skoldkopper i sommers... og skoldkopper kommer som sagt kun en gang i livet. Alligevel står de to damer og fortæller mig, at det ikke er første gang de har hørt stakkels forældre klage over at det havde børnene overstået... og fået igen.
Så min dejlige fridag, som er lige nu, indebærer et barn. Indtil videre har hun tømt opvaskeren, rullet en rulle staniol ud, spredt 210 muffinsforme ud over gulvet.... og jeg har nået at klippe en lille smule at Kamilles gave... God Kamille ikke er ret stor, for jeg når ihvertfald ikke andet i dag. På billedet ses også Thildes utilfredshed med situationen - men hun er nu ikke plaget som hun var sidst... hun hærger løs som hun plejer. Hvis så bare hun var syg og sad stille!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Line... håber I har det bedre, alle... vi ses forhåbentlig i morgen aften. kh Ann-Charlotte