onsdag, august 22, 2007

work, work, work...

Den travle hverdag er startet igen, og mine børn vokser mens jeg passer andres børn... Anna er totalt ligeglad med tingenes tilstand, bare hun får lov til at komme i børnehave. Thilde derimod er ikke sønderligt imponeret over at være kommet i dagpleje, men det begynder efterhånden at ligne noget... Meeen, når hun får øje på Heidi så sender hun hende onde blikke der siger: "Dame, jeg ved godt hvad du er ude på - og ellers tak, jeg bliver her ved min Mor!"

Mit nye arbejde er super, jeg glæder mig (næsten) til at komme på arbejde - og har ikke så travlt med at komme hjem igen. Det jeg savnede ved mit gamle arbejde, nemlig voksenkontakt, får jeg til fulde her. Her kan man åbenbart godt kombinere det at være sammen med børn, med også at tale sammen som voksne kolleger. Jeg syntes aldrig rigtig at jeg sådan faldt i hak på fritidshjemmet. Jeg følte mig som sådan en tør pind, de forstod ikke min form for humor, vi havde ikke nogen fælles interesser - og jeg var også den eneste der havde behov for at fortælle om min familie - jeg kendte dem ikke, og de kendte heller ikke mig. Efter en uge har jeg allerede snakket mere med dem jeg arbejder med nu, end jeg føler jeg nogensinde har snakket med dem på det gamle arbejde.
Jeg føler mig værdsat, og så, vigtigst af alt: de er totalt ligeglade med at jeg "kun" er medhjælper, de synes jeg er sej og jeg er allerede blevet klassepædagog. Det var ikke fordi at jeg ikke kunne få ansvar før, men det var over oprydningen i køkkenet, eller tømning af vaskemaskinen...

Og så er der børnene... jeg har allerede givet 3 eftersidninger (kan man det?), OG fået en dreng i 3. klasse til at græde den anden dag jeg var der - til gengæld har der ikke været noget som helst vrøvl med dem siden. Og så har jeg på mirakuløs vis fået drengene til at sidde lige så stille og skrive, ved at introducere dem til kalligrafi (orv, mand - seje bogstaver til rollespil), i næste uge skal jeg designe rollespilskostumer med pigerne og få dem alle til at sy... jeg har allerede travlt.

Ingen kommentarer: