onsdag, februar 08, 2012

Inspiration?

Jeg er inde i en meget inspirerende fase af mit liv. Jeg genopdager sider som har været glemt siden jeg var teenager, de sider der beskæftiger sig med identitet, lyst og væren. Jeg er ganske enkelt ved at finde ind til kernen af hvem det lige er Lina er. Hvorfor har jeg været væk? Jeg ved det ikke - og så alligevel måske. Jeg tror faktisk at min mors død for 14 år siden lagde mit liv i en anden retning. Og selvom jeg følte mig sat fri, har jeg måske også skulle bruge krudt på at blive voksen i en fart.

I mit arbejde med at skabe en nebengescheft som fotograf, kommer jeg rundt på mange websites. Jeg bruger meget tid på at kigge billeder, at undersøge hvad der er gjort og lære selv at mestre teknikker enten på kamera eller i efterbehandlingen. Disse rundture skaber en maaaasse lyst til at skabe. Til at gå i gang. Til at finde ud af hvad det lige var der i sin tid gav mig samme kreative følelse.

Det gjorde Peter Gabriel i sin tid. Jeg kunne bruge mange timer i gang med et eller andet iført hans musik i mine ører. Og han spiller jo stadig... Men en gang imellem har man brug for noget andet - og jeg faldt over denne herre, GOTYE, forleden i radionen. Jeg ville ha' svoret det var Peter Gabriel, men det var det altså ikke. Men det er godt! Og jeg bliver inspireret når jeg ser og hører denne musikvideo. Hvorfor? Jeg ved det ikke... men den minder mig om kernen fra et tidligere liv....

Ingen kommentarer: