fredag, september 30, 2011

KolortelandNEWS

September. Den susede lige forbi uden at vi rigtigt opdagede det. Heldigvis har vi haft gode øjeblikke og dage, hvor det vi elsker så meget er blevet tydeligt: Fødselsdag, hvor familie og venner kigger forbi. Hele 5 år blev hende Thideberg. Det var en dejlig dag, hvor der blev pakket gaver ud fra morgenstunden.

En tur på Skejby Sygehus kunne det også blive til samme dag. Det var ret fantastisk at stå med Thilde samme sted, 5 år efter hendes fødsel derude. Vi så lillesøster, farmor var med og vejret var fantastisk. For Thilde var det en stor oplevelse at sidde i Skejbys kantine og nyde en is med farmor...

 Der blev skreget på behørig vis, da kagekonen blev halshugget til familiefesten lørdag. Vi havde en rigtig dejlig dag, og til vores store overraskelse kom næsten alle gæster, så der var fuldt hus.
Thilde bad dog venligst, da hun blev puttet i seng efter en lang dag, at "næste gang mor, så skal der altså ikke være så mange gæster. De må gerne give mig gaverne, men de må gerne blive væk"... Ok så. En lille pige siger at hun foretrækker noget mindre, hvilket jeg faktisk synes er ret flot. Så må forældrene få stillet deres gæste-lyst andre dage....
 Vi har tegnet lillesøsterhoveder på os selv og hinanden, man kan NÆSTEN kalde det en tradition. Det er ihvertfald 2. gang mig og Anna gør det, og Thilde syntes det var ret fantastisk at være med denne gang.

 Det blev også til en enkelt søndagstur ud i det blå - meget blå og varme vejr i søndags. Vi drog til Moesgård Strand med tæpper og madpakker. Himmel og hav stod i et, i den smukkeste og mest disede farve. Der blev badet med bar rumpe, slikket solskin og set på marsvin/øresvin der svømmede tæt på kysten.



 Bagefter nydning tog vi til Moesgård Museum. Sidst jeg havde ungerne med på museum, var det Silkeborg Museum, hvor der var Kaffe Fassett strikkeudstilling. Tollundmanden og Ellingepigen kom ligesom med ind af bagdøren, og viste sig at være DET pigerne syntes var aller mest interessant.

Så derfor håbet om endnu et moselig kunne vække interesse.
Det gik faktisk fint. Hvad kan man forvente? Der var bred enighed blandt de adspurgte børn om, at Grauballemanden "var klam". En helt anden kategori end Tollundmanden, mente de bestemt. Og hvorfor? Jo, fordi han havde så flade baller... Det er hårdt at føre sig frem som moselig, jeg siger det bare!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dejligt med et lille tilbageblik på en hel måned. Jeg bliver inspireret og får lyst til, at gøre det samme. Egentlig er det lidt derfor, at jeg blogger - for at kunne se tilbage på mit hverdagsliv i ord og billeder!
Dejlig weekend til dig og dine

Lina Gaarde sagde ...

Oline - du hugger bare ideen. Det var faktisk derfor jeg startede min blog - som en slags åben dagbog, og med billeder så familie og venner kunne følge med.
Lige pt bliver der ikke et kolortelandNEWS hver måned - men viljen er der!
Kram til dig også