tirsdag, september 29, 2009

KolortelandNEWS

Septembers himmel er så blå... og alligevel er det de gyldne farver som skal kendetegne denne måned. Det har været skønt. Og en tidlig morgen kl 7, på vej på arbejde fik jeg dette dejlige glimt ud over Århusbugten. Så er det ikke helt så slemt at være morgenåbner alligevel.

Og der har været masser af disse rige øjeblikke. Som når to små piger sidder og nusser katten i en plet solskin.
Eller en enkelt orange Frøkenhat pepper en grå mandag op med de gyldne farver der blander sig, med krøllede støvdrager i skriggult. Så kan man ikke kede sig mere.
En søndag morgen hvor vi er på jagt efter morgendis, og i stedet finder solstriber, bog og agern.

Min klematis blomstrer på livet løs, og de fine rosa nuancer ligner springvand når de endelig slår dørene op. Mine geoginer er endelig ved at ligne sig selv - og jeg kan næsten ikke holde tanken ud at de lige om lidt skal ligge døde hen af den kolde jord. De er for dejlige til at kunne give slip!

Pigernes børnehave har holdt høstmarked, og vi fik serveret kage og saft, så på æblepresser og nød stemningen imellem børn og voksne. De havde forberedt sig i uger, og glædet sig næsten lige så længe.

Og så har den stået på MGP med popcorn. Hygge inde, uldne sokker og langærmede trøjer. Vi leger stadigvæk at det er varmt, men mine tæer var lige ved at fryse af i dag i sandalerne. Hjem og i uldne striksokker!
Den har også stået på bræksyge hele weekenden, med efterfølgende tøjvask... og så har den stået på beslutninger omkring en politisk karriere. Jeg stiller op for det radikale venstre i Hornslet i kampen om at opprioritere børneområdet i Kommunen. Jeg vil nu ikke i byrådet, men håber at kunne støtte en god sag.
Ikke at jeg tror jeg kommer til at sidde som den basse vi gik forbi forleden dag, men det virker at trække i de tråde man har til rådighed. Når så andre tråde dukker op, må man vel prøve at rykke lidt i dem også....


3 kommentarer:

Anne Thompson sagde ...

Lykke til med den politiske beslutning! Igen igen sukker jeg over hvor smukke dine billeder er! Særligt rørende er solstrålen omkring Anna! håber, I er ovre bræksygen!! Kram

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Ej Lina - hvor sejt, at du stiller op for partiet! Jeg er stolt af at kende dig!

Louise Aaen sagde ...

tak fordi du stiller op. Hvor er du sej!