mandag, januar 19, 2009

Snøft!


Vi ligger ned. Sådan rigtigt bogstaveligt. Det nye år gik ellers så godt i gang, børnene sov længe (og sov om natten), og verden var smuk.
Nu står den på vågne aftner, nætter, Thildeberg i vores seng og gnavne forældre der skiftes til at sove lure rundt omkring i huset.
Resultatet på familiens dårlige immunforsvar kom i sidste uge - Mikkel blev syg med feber, og jeg med noget ondt i kroppen-hovedet-svimmel-sove-agtigt noget. Jeg nåede lige at komme på arbejde torsdag inden begge piger lå med 40,2 i feber fredag morgen.


Hvad gør man ved det? Man puster da den dobbelte luftmadras op og smider ungerne på gulvet. Imens kan mor ligge på sofaen og strikke, og farmand ligge i sengen og sove... en dejlig løsning, der kun var træls efter 5 børnefilm (jeg bliver ret hurtigt træt af at se på Barbie - det gør Anna IKKE). Ungerne hygge sig faktisk ind imellem.

Og så er det så at vi nu er på vej ind i en ny uge; Jeg snotter, hoster og har ørepine. Anna ligger med feber, men er frisk... og Barbapapa-DVD'en spiller for Gud ved hvilken gang.
I morgen skal/skulle Anna ind til ørelægen og have dræn. Det tror jeg ikke hun får lov til, med feber. Og jeg føler mig ærligt talt heller ikke for kvik til at skulle sidde med hende, men hvis jeg skulle kunne jeg nok samle stumperne sammen en gang mere...
Hvilken uge.....

Ingen kommentarer: