fredag, juli 27, 2007

Harry Potter-feber

Yes! Trods skrigende børn, sygdom og andre forhindringer er det lykkedes mig at pløje de 600 nye sider igennem. Der er kun en ting at sige: Det er fabelagtigt! Jeg har været helt og aldeles underholdt, bøgerne indeholder det som jeg synes gør en historie god: masser af spænding, intriger, forviklinger, mysterier... magi, en verden hvor tingene ikke er som de plejer, og dog indeholder de præsic det som vi alle går og tænker på. Det gode og onde, den daglige kamp om valg, fravalg og ting man må begræde. Andre muligheder der åbner sig, og afslører godhed der hvor man mindst ventede det - og omvendt.
Man bliver så bevidst om sine handlinger - for det er jo der man skal bedømmes. Og det minder mig faktisk om det kristne budskab jeg jo tror på, selvom tro er svært at håndtere. Det handler om at gøre noget der ikke nødvendigvis føles sikkert, men blot rigtigt. Og at tro på at det er ikke nok at sige tingene højt, men at man skal føle dem, ville leve dem.

Og hvad så nu? Nu er spændingen udløst, jeg sidder inde med en viden som jo var drivkraften frem mod målet... jeg tror historien sagtens kan tåle at blive læst igen - jeg har læst 1. bind 4 gange og det er kun de sidste 3 jeg ikke har læst mere end en gang. Jeg tror det igen vil blive en oplevelse at læse om Harry Potter, når jeg i juleferien tager alle 7 bind i et hug - hvis ellers ungerne vil lade mig gøre det.... (for det har jeg allerede besluttet at jeg skal i min jul)... og hvis der så ellers er nogen der frivilligt vil passe unger, så kan vi komme ind og se film nr. 5!

Ingen kommentarer: